WSPA Magazine

Ik heb meegedaan met een pitch om het magazine van de WSPA te restylen naar een A5 variant van 8 pagina’s. De opdracht was om een interessante stijl te bedenken waardoor men het magazine bewaard en leest. Kort en bondige berichtjes met veel foto’s.

Concept A
Voor dit concept heeft de serieuze aard van de WSPA als basis gediend. Door subtiel en esthetisch een hoogwaardig vormgegeven geheel neer te leggen, geeft het de informatie goed weer zonder overbodige poeha. De basis is zwart-wit met oranje als huisstijl kleur van de WSPA. De gedachte achter het zwart-wit portret van het dier is, dat WSPA laat zien dat het dieren in het algemeen serieus neemt en het levert een iconische sfeer op.
Door met elke uitgave een ander dier op de voorzijde te plaatsen ontstaat er een mooie lijn en wordt elke keer een ander dier in het zonnetje gezet. Geen andere informatie, waarmee het een luchtig en rustig geheel is en het niet verstoort word door allerlei andere informatie en het is wat het moet zijn, een portretfoto die het verdient om bewaard te worden.

Concept B
Voor het tweede concept komt de sfeer vanuit de zaken en successen die WSPA heeft behaald en waar het zich momenteel mee bezig houd. Snel en vlot is door te nemen waar WSPA mee bezig is. De naam is een combinatie van Wildernis en Nieuws/News. Deze combinatie zorgt voor een speelsheid waardoor het vriendelijk en toegankelijk blijft. Dit in combinatie met de juiste typografie bepaald het woordbeeld.
De coverfoto bij het tweede concept is een foto die te maken heeft met prominente zaken waar de WSPA zich mee bezig houdt. Het kan soms een vrij heftig beeld zijn, maar daardoor heeft het effect om mensen te intrigeren verder te lezen.Door in stroken te werken met elk een eigen kleur als basis, zorgt dat voor de afkadering per artikel. Elk artikel heeft 1 grote foto ernaast ook in een strook om efficiënt met de ruimte om te gaan.